Autor Wiadomość
Pucek
PostWysłany: Nie 20:01, 02 Wrz 2007    Temat postu:

Dla mnie najlepsza jest sesja History poniewarz podobają mi się te klimaty.
Rupik
PostWysłany: Pią 20:18, 31 Sie 2007    Temat postu:

Mi by odpowiadało najbardziej Gothic. Fajnie by się prowadziło taką prawie nie pokonaną postać a potwory w tym klimacie najbardziej mi pasują
Athaair
PostWysłany: Pią 18:27, 31 Sie 2007    Temat postu:

Ja zagrałbym w klimatach Postapocaliptyc. Będzie to dobra odskocznia od charakteru sesji, w których aktualnie biorę udział.

Chciałbym jeszcze zaznaczyć, że tym razem nie będe szedł na ugodę i dostosowywał się do reszty leniwych userów (wiadomo kogo mam na myśli) i jeżeli nie będzie chętnych do prowadzenia sesji będe prowadził właśnie sesje w takim klimacie. Jeśli nie zbiorę graczy to cóż. Każdy wie co się stanie.
Richard
PostWysłany: Pią 18:15, 31 Sie 2007    Temat postu:

Dark Fantasy, History, High Fantasy ze wszystkich te 3 najbardziej mi odpowiadają. Jako że Dark Fantasty z tego co czytam jest sesją trudną do prowadzenia i grania to najmniej mi leży. Ja nie mam nic przeciwko ale niektórzy mogą sobie nie poradzić. History wymagało by dobrania motywu i ciągnięcia go do końca. Ze wszystkich najbardziej odpowiada mi High Fantasty i to w tym klimacie zagrałbym najchętniej.
Athaair
PostWysłany: Pią 17:55, 31 Sie 2007    Temat postu: Klimaty

Temat ten powstał ze względu na to, że większość userów nie wyraża zainteresowania rozwojem forum. Więc jak mówi przysłowie "jak chcesz coś zrobić dobrze zrób to sam" Więc ja zamierzam poprowadzić następną sesje. (Chyba, że ktoś wyrazi własną kandydaturę odnośnie mistrzostwa)

Rodzaje klimatów sesji:

Cyberpunk - Nurt w literaturze science-fiction oraz filmie, który skupia się na zaawansowanej technologii jak komputery i technologia informacyjna zazwyczaj połączony z różnego rodzaju zamieszaniem w społeczeństwie np. stan wojenny. (...) Cyberpunk zdaje się być uosobieniem zasady postulowanej przez modernistów "3M - Miasto, Masa, Maszyna". Te trzy elementy składowe stanowią esencję cyberpunku. Akcja rozgrywa się najczęściej w ogromnych, przeludnionych miastach-molochach, gdzie ludzie są zdemoralizowani przez technikę, społeczeństwo jest soc-darwinistyczne, a dekadencka młodzież zażywa narkotyki i modyfikuje swe ciała, często do celów przestępnych takich jak hakerstwo, walki uliczne (-punk). Clue cyberpunku to jednak Maszyna - cyberprzestrzeń i dek - szybki komputer. Ponadto niebagatelną rolę odgrywa cybernetyka - cybernetyczne wszczepy wszelkiego autoramentu, od sztucznych oczu, po sztuczne mięśnie i wzmocnione organy wewnętrzne (cyber-). Fuzja wymienionych elementów składa się na mieszankę wybuchową o nazwie cyberpunk.

Dark Fantasy - Podtyp literatury fantasy oraz gier fabularnych. Głównym założeniem dark fantasy jest wywołanie uczucia bezradności, często strachu i lęku wśród odbiorcy/graczy, pogłębianego przez rozszerzanie nieprzychylnych, mrocznych sytuacji i pogłębianie poczucia beznadziei i własnej mniejszości w porównaniu z opisywanym światem fantasy. Dark fantasy jest podobne do wszelakiego typu horrorów i najważniejsze jego różnice możemy dojrzeć dopiero w grach RPG. Główni bohaterowie są słabi, często nie wyróżniający się spośród otoczenia. Nierzadko są postawieni przed konfliktem tragicznym lub ironią tragiczną. Twórczość oparta o dark fantasy wymaga wyrafinowanego gustu, gdyż z zasady najbardziej pasuje do melancholijnego, pesymistycznego światopoglądu. Najsłynniejszymi grami dark fantasy są Warhammer, Świat Mroku (Wampir: Maskarada, Wilkołak: Apokalipsa) oraz Monastyr, a w literaturze odznacza się m.in. Glen Cook i jego Czarna Kompania. Dark fantasy wymagać powinien pełnego zaangażowania emocjonalnego odbiorcy. Jest o wiele trudniejszy do opracowania i stworzenia, gdyż musi nie tylko straszyć, ale także zmuszać do przemyśleń.

Gothic - Gothic a właściwie gothic punk - definicją bym się nie zajmował, jednak wydaje mi się, że najłatwiej byłoby ją określić jako dziwnę odmianę z pogranicza heroic i dark fantasy, obejmującą fascynację klasycznymi gotyckimi motywami grozy (wampiry, wilkołaki, mumie, pogański okultyzm), wyłączającą motyw bohaterów przeciętnych i słabych (wręcz przeciwnie, bohaterowie są nadludźmi), dzielącą wizję okrutnego świata i w połączeniu z motywem ukrytego (przed przeciętnymi ludźmi) konfliktu grup i klanów superludzi.

Heroic Fantasy - Do klasycznych elementów heroic należy wybijający się ponad przeciętność bohater, odpowiadający mu przeciwnik niosący poważne zagrożenie i walka z nim, związana z dużą dawką przemocy. Do mocniejszych przykładów można wymienić np. Conana (Sword&Sorcery), Wiedźmina z opowiadań, do słabszych i najsłabszych hurtową tandetę taśmowo produkowaną do systemów RPG, z Dragonlance i Gotrekiem Gurnissonem na czele.

High Fantasy - istnieje wiele mało przydatnych definicji, warto w skrócie powiedzieć, że HF dzieli z Heroic motyw walki z przeciwnikiem, z tym że walka HF niemal zawsze jest epicką i "dobro walczy ze złem" (a przy heroic ciężko powiedzieć o Conanie, Geralcie czy bezimiennym bohaterze z Diablo - "dobry"), HF charakteryzuje się rozbudowanym światem, będącym potolkienowskim pastiszem i miszmaszem większości znanych motywów mitologicznych (z wyraźną dominacją systemu zachodniego), z mnogością ras i brakiem spójności. Świetnie trzymającym się prekursorem było i jest D&D, a niemal wzorowym przykładem jest też seria TES (z małymi wyjątkami, jeżeli chodzi o Morrowind, kładący nacisk na orientalną kulturę i duchowość).

Horror - nazwa mówi sama za siebie

Postapocaliptyc - gatunek, o ile nie skupia się na przyszłym science fiction, najbardziej przypomina dark fantasy, gdzie wisząca nad światem zagłada się spełniła i niedobitki muszą sobie radzić nie tylko z potworami, demonami, mutantami, ile z głodem, chorobami, brakiem schronienia, promieniowaniem, a przede wszystkim ze zwyrodniałymi bliźnimi.

Steampunk - właściwie "zwyczajny" świat fantasy, gdzie jednak dokonał się pewien postęp techniczny pewne rasy/kultury korzystały z dobrodziejstw maszyn (parowych). Najbliższe nam przykłady to Morrowind i Redguard.

Space Opera - klasyczny świat science-fiction, z tym, że skupia się głównie na walce i wątkach uczuciowych bohaterów

History - sesje w tym klimacie prowadzone są w realiach historycznych naszej planety.

Proszę o opinie najlepiej dobrze argumentowane

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group