Przygoda w Rivellon
Dołącz do Świata Gry

FAQ Użytkownicy Grupy Galerie Rejestracja Zaloguj
Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Szukaj

Organizacje

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Przygoda w Rivellon Strona Główna -> Tales from Faerun
Autor Wiadomość
Richard
Hero of Rivellon


Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 1726
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Neverwinter

PostWysłany: Czw 11:18, 23 Wrz 2010    Temat postu: Organizacje

*Harfiarze: To na wpół tajemna organizacja. Każdy członek tej organizacji posiada pewne oznaczenia, które określają jego rangę. Zasadniczo jest to organizacja służąca dobru, która współpracuje z wieloma kościołami. Dodatkowo otrzymuje ona wsparcie od potężnych sił natury, np. druidów. Jej celem jest chronienie ludzi przed niebezpieczeństwami np. przed najazdami goblinów, smokami, które nękają ludzi, oraz przed zdradzieckimi działaniami innych grup, a w szczególności Czerwonych Magów oraz Kultu Smoka. Wierzą, że istnieje równowaga pomiędzy dobrem, a złem. Przechowują oni stare opowieści i legendy z przeszłości. Niewątpliwie "atrakcją" Harfiarzy jest bardzo duża mieszanka osobowości (jest wśród nich najwięcej elfów, bardów oraz zwiadowców). Harfiarzy można spotkać w prawie całym Faerunie (często pracują w tajemnicy).

*Złodzieje Cienia: Organizacja znana jako Złodzieje Cienia jest największą i najlepiej prosperującą gildią złodziei w Faerunie. Dąży ona do uzyskania jak największej władzy i zysków. Ich główną siedzibą jest Amn. Kontrolują wszystkie kryminalne operacje na całym Wybrzeżu Mieczy, a nawet w innych zakątkach Faerunu. Sekretna natura gildii powoduję iż poszczególni jej członkowie nie wiele wiedzą o szczegółach swych misji oraz o innych jej członkach. Siły prawa i porządku próbowały zmusić Złodziei Cienia by przynieśli trochę korzyści. Pasmo nieprzerwanych sukcesów i eliminacja kilku innych gildii spowodowały,
że organizacja z każdym rokiem staje się coraz silniejsza.

*Czerwoni Magowie: To organizacja złych czarodziei rządzących Thayem, ale ich agenci rozproszeni są po całych Krainach. Celem Czerwonych jest uczynienie Thayu najpotężniejszym królestwem na Faerunie, jednak ich działania blokują ciągłe spory wewnątrz organizacji. Choć posiadają niezrównaną magiczną siłę prawdziwą potęgę przynosi im handel magicznymi przedmiotami. Za sprawą tegoż handlu w wielu miastach powstały thayskie enklawy-miejsca gdzie czarodzieje sprzedają i nabywają magiczne przedmioty.

*Kult Smoka: To na wpół religijna organizacja założona przez Sammastera - potężnego maga cieszącego się łaską niektórych bogów. Zachowaniem Sammaster podobno przypomina Khelbena czy Elminstera, jednak w jego przypadku potężne moce są też przyczyną złudzenia boskości i szaleństwa. Doszedł do wniosku, że nieumarłe smoki powinny rządzić całym światem i postanowił pomóc im w spełnieniu jego celu. Po śmierci Sammaster odrodził się jako licz, a później zginął ponownie, ale jego organizacja kontynuuje działalność. Kult Smoka szanuje wszystkie smoki, szczególnie te złe, ale zajmują się przede wszystkim nieumarłymi złymi smokami, animowanymi jako potężne upadłe drakolicze. Kult zbiera informacje dla swoich smoczych władców, zanosi im bogactwa, a także zachęca złe smoki do zostania drakoliczami. Kult jest aktywny w całych Krainach, ale najsilniej działa na Północy i w Zimnych Krainach, gdzie smoki są dość często spotykane.

*Zhentarimowie: Najważniejszym celem Zhentarimu, nazywanego również Czarną Siecią jest zdobycie władzy między Morzem Księżycowym, a Północą. Dawno temu Zhentarimowie byli sekretną organizacją, lecz od jakiegoś czasu działają otwarcie. Największą placówką Czarnej Sieci jest Twierdza Zhentil.

*Gildia Xanathara: Gildia Xanathara to działająca pod Waterdeep grupa złodziei i podrzynaczy gardeł. Ich główna siedziba w Skullport wyposażona jest w kilka portali, z których najważniejsze prowadzą do zaułka w Waterdeep, na wyniesienie skalne w pobliżu Calimportu oraz do małego, znajdującego się w posiadaniu gildii magazynu we Wrotach Zachodu. Szefem organizacji jest starszy beholder zwany Xanatharem. To przynajmniej druga istota, noszące ten tytuł, gdyż Xanathar zniszczył swego poprzednika. Mało kto - z wyjątkiem kręgu mistrzów - zna prawdziwą naturę szefa gildii, bowiem chroni on ją sam, a na dodatek nieumarłe beholdery. Każdy z owych jedenastu mistrzów kontroluje jeden z kręgów zainteresowań organizacji : skrytobójstwa, szantaże, księgowość, egzekwowanie długów, wymuszenia, zbieranie informacji, magiczne ochrony, najemników, niewolników, przemyt oraz kradzieże. Większość operacji gildii dotyczy niewolnictwa lub kradzieży.

*Lud Czarnej Krwi: Na Lud Czarnej Krwi składa się kilka liczebnych grup czcicieli Malara i likantropów zarazem. Wiadomo, że parę aktywnych band działa w Puszczy Chondal, Cormanthorze oraz w Wysokim Lesie. Nikt jednak nie wie dokładnie, jak daleko sięgają macki tej organizacji, gdyż jej członkowie potrafią bez problemu podróżować anonimowo i tworzyć nowe bandy w innych miejscach.
Lud czarnej krwi żyje wyłącznie polowaniami, postępując zgodnie z wolą Władcy Bestii oraz oddając się zwierzęcym instynktom. Poluje na zwykłe zwierzęta, lecz preferuje inteligentną zdobycz. W formie humanoidalnej członkowie tej organizacji często porywają ofiary, po czym wypuszczają w dziczy, by ścigać całą sforą. Zwykle takie polowanie kończy pożarcie nieszczęśnika.
W szeregach Ludu Czarnej Krwi są naturalne (tzw. prawdziwe) likantropy oraz te zarażone, przede wszystkim złe, lecz również o dzikim, neutralnym nastawieniu.

*Malaugrimowie: Malaugrimowie to nieśmiertelni zmiennokształtni pochodzący z Planu Cieni. Choć ich przydomek - czasami zwani są władcami cieni - brzmi podobnie do nazwy powiązanej z kościołem Maski gildii złodziei Mistrzów Cieni z Telflamm, nie mają oni z nią nic wspólnego.

*Sojusz Lordów: Organizacja zwana czasem również Radą Lordów powstała po to, by stawić czoło Zhentarimom oraz innym niebezpiecznym grupom pragnącym zdominować Północ poprzez handel lub oszustwa. Jest w zasadzie praworządna dobra i reprezentuje interesy miast władców Północy oraz Zachodnich Ziem Centralnych. Większość sojuszu stanowią przywódcy Waterdeep, Silverymoon, Neverwinter oraz innych wolnych miast i miasteczek regionu. Lordów różni stosunek do handlu i magii, relacje z obcymi narodami (choćby Thay), a nawet sposób traktowania humanoidów (takich jak orkowie czy gobliny). Choć poza organizacją mają różne statusy, w jej obrębie wszyscy są sobie równi, gdy dyskutują na temat spraw sojuszu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Przygoda w Rivellon Strona Główna -> Tales from Faerun Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Elveron phpBB theme/template by Ulf Frisk and Michael Schaeffer
Copyright Š Ulf Frisk, Michael Schaeffer 2004


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin